το νηπιαγωγείο μας

Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

Έντομα πολλά!

Σήμερα, παίζοντας στην αυλή, βρήκαμε πολλές πασχαλίτσες! Πήραμε μια στην τάξη για να την παρατηρήσουμε καλύτερα.....

Την αφήσαμε πολύ προσεκτικά στην παρεούλα μας......


 και σε λίγο άρχισε να περπατά με τα μικρά της ποδαράκια. Πού ήθελε άραγε να πάει; Στην φωλιά της; Μήπως πεινάει και θέλει φαγητό;


Την βάλαμε μέσα σε ένα κουτί πλαστικό για να μην την χάσουμε, γιατί οι πασχαλίτσες πετάνε κιόλας......και η κυρία μας έδωσε  τον φακό που δείχνει τα μικρά πράγματα μεγαλύτερα ή μεγεθυντικό όπως είναι το όνομά του.......


 Εδώ φαίνεται η πασχαλίτσα μας από την κάτω πλευρά.... μετρήσαμε τα πόδια της, είδαμε τις μικρούλες κεραίες της και τα φτερά της....

Μετά είχε σειρά ένα άλλο έντομο, πιο μεγάλο, πιο χοντρό και μαύρο που μοιάζει λίγο με την μέλισσα και τον λένε μπούμπουρα.......




Έχει και αυτός φτερά, πόδια έξι έχει και τριχούλες πολλές...Τί να τρώει άραγε; Λέτε να τσιμπάει;......


Ευτυχώς υπάρχει ο  υπολογιστής στην τάξη μας για να βρίσκουμε εκεί απαντήσεις! Γράψαμε την λέξη έντομα γιατί αυτό είναι το όνομα αυτών των "μικρών"   και είδαμε ένα σωρό εικόνες........

Σφήκα+.jpg (1600×1066)


Μέλισσα


F03981AED31D16F48A1FA8398F0C4992.jpg (820×457)

Μύγες



mosquitoes-in-Cyprus-11.jpg (300×232)
Κουνούπι

11947939.jpg (400×259)

Μυρμήγκι
butterfly-614323_960_720.jpg (960×635)


Πεταλούδα

entomo6.jpg (600×450)

σκαθάρι

3c9154ea6aa752a486e7b9cb08959184_L.jpg (728×410)

ακρίδα
139179-katsa2.jpg (281×180)


κατσαρίδα

inssppr4.jpg (648×464)

πυγολαμπίδα

entomo8.jpg (600×440)

 ψύλλος

και άλλα πάρα πολλά ακόμη (η κυρία διάβασε ότι είναι ένα εκατομμύριο τα έντομα!).

Διαβάσαμε το βιβλίο
DSC02403.JPG (1600×1200)








και βάλαμε στη σωστή σειρά  τους αριθμούς 1, 2, 3, και 4 στην εικόνα .

















Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Για γερά δόντια τελευταίο μέρος


Τώρα θα μου πείτε ότι είμαστε έτοιμοι για την Οδοντιατρική (αυτό που έχουν σπουδάσει οι οδοντίατροι), όμως κάνετε λάθος, γιατί σήμερα είδαμε ένα βίντεο του Οδοντιατρικού Συλλόγου Ηρακλείου που μας δείχνει πως πρέπει να βουρτσίζουμε τα δόντια μας.....



https://www.youtube.com/watch?v=bpjivp6nC8s

Δύο 2 φορές την ημέρα πρέπει να βουρτσίζουμε τα δόντια μας! Μία το πρωί και μία το βράδυ!




Η εργασία που είχαμε για σήμερα ήταν να γράψουμε το όνομά μας και την ημερομηνία στο "ημερολόγιο βουρτσίσματος".......από Δευτέρα έως Κυριακή, μετά το εκτυπώσαμε
και το πήραμε σπίτι. Θα πρέπει να βάζουμε ένα Χ ή άλλο σημαδάκι κάθε φορά που πλένουμε τα δόντια μας! Θα το φέρουμε την Δευτέρα πάλι πίσω στο σχολείο για να δούμε ποιος θυμάται και ποιος βαριέται να βουρτσίζει τα δόντια του!
Μετά παίξαμε παιχνίδι μνήμης.... πολύ δύσκολο....με εικόνες που βρήκε η κυρία στον υπολογιστή......
Αν δεν μας πιστεύετε πατήστε  εδώ για να δείτε!

Για να μην αφήσουμε και τα μαθηματικά παραπονούμενα είπαμε να κάνουμε και μια εργασία με αριθμούς από το 1 μέχρι το 20 (όσα και δοντάκια μας)....

Νομίζω ότι τώρα πια γνωρίζουμε αρκετά ώστε να σας δώσουμε και συμβουλές..........Πρώτα διαβάσαμε αυτές που μας δίνει η Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία και μετά ετοιμάσαμε τις δικές μας!


ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ



Και εδώ τελειώσαμε με την στοματική υγιεινή, πάμε τώρα σε άλλο "θέμα"!






Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Για γερά δόντια γ΄μέρος

Σήμερα ξεκινήσαμε με το παιχνίδι των λέξεων: η κυρία μας λέει δύο λέξεις και εμείς απλά τις ενώνουμε σε μία (η κυρία το λέει σύνθεση)!


 και  
             
         δόντι και βούρτσα  ΟΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΑ ή οδοντόβουρτσα

                 
 και

           δόντι και κρέμα ΟΔΟΝΤΟΚΡΕΜΑ ή οδοντόκρεμα

 και 
         
                δόντι και γιατρός ΟΔΟΝΤΟΓΙΑΤΡΟΣ ή οδοντογιατρός
                  (τον λένε και ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟ ή οδοντίατρο)
Τότε μας έδειξε και τις εικόνες


Παίξαμε με τις καρτέλες....

Και αφού τις ενώσαμε, τις χωρίσαμε πάλι σε γραμματάκια τώρα.......
Ο Δ Ο Ν Τ Ο Β Ο Υ Ρ Τ Σ Α 
Ο Δ Ο Ν Τ Ο Κ Ρ Ε Μ Α 
Ο Δ Ο Ν Τ Ο Γ Ι Α Τ Ρ Ο Σ 
Δ Ο Ν Τ Ι Α
και παίξαμε με 43 γράμματα παρακαλώ!

Έχουμε κάνει και άλλες φορές σταυρόλεξα, οπότε αυτή η εργασία δεν ήταν τίποτε καινούριο για εμάς!
Λύσαμε πρώτα το μικρό....














και συνεχίσαμε με το μεγάλο.....
Αλλά σταυρόλεξο στον υπολογιστή δεν έχουμε ξανακάνει.......
Ευτυχώς η κυρία μας έδωσε τις καρτέλες  να βλέπουμε τις λέξεις που έπρεπε να συμπληρώσουμε......

Η ώρα πέρασε..... άντε να φάμε, έχουμε φέρει φρούτα που κάνουν καλό στα δόντια μας, μήλο καρότο, γιαούτρι χωρίς μπιλάκια, τυράκι και είπαμε στη μαμά ότι φτιάχνει τέλεια σοκολακόπιτα αλλά καλύτερα να μην τρώμε κάθε μέρα γλυκά!
 Άδικα μαθαίνουμε τόσο σημαντικά πράγματα στο σχολείο;

Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Για γερά δόντια β΄μέρος

Ναι, ήρθε η ώρα να διαβάσουμε αυτό το βιβλίο που περίμενε καιρό στην βιβλιοθήκη μας...



Είναι η ιστορία δύο μικροβίων (δυστυχώς έχουμε πολλά τέτοια μέσα στο στόμα μας, αλήθεια, όχι ιστορία!)

Έχουν σκοπό να καταστρέψουν τα δόντια μας.....
όλα.....

μπορούμε όμως να τα σταματήσουμε..........

καθαρίζοντάς τα κάθε μέρα και να μην βαριόμαστε....


Είναι πολύ σημαντικό να τρώμε ότι "αρρωσταίνει" τα μικρόβια, δηλαδή τροφές που δεν έχουν ζάχαρη όπως φρούτα και λαχανικά, γάλα και τυρί, ψάρι και κρέας, ψωμάκι !. Όμως οι καραμέλες, οι σοκολάτες, τα αναψυκτικά, τα παγωτά  και τα γλυκά αρρωσταίνουν τα δόντια μας και εμάς τελικά! "Για να σας δω τώρα", λέει η κυρία και θέλει να χωρίσουμε τις τροφές σε δυο κατηγορίες, δηλαδή ομάδες, το χαρούμενο δοντάκι και το λυπημένο δοντάκι......

  


Μπερδεύτηκε κανείς; Όχι φυσικά!
Και όχι μόνο στον υπολογιστή αλλά και με εικόνες που κόψαμε και κολλήσαμε φτιάξαμε τα ίδια δοντάκια.....

να το λυπημένο


                                                                     να και  το χαρούμενο


Έχουμε και συνέχεια.......
Μουσική-Στίχοι: Γιώργος Χατζηπιερής
Δίσκος: Ο Τεμπέλης Δράκος
Ο μπαμπάς μου με ρωτάει                                                Μού 'δωσε ο παππούς γκοφρέτα
Κάθε μέρα στα κρυφά                                                      Κι γιαγιά μου παγωτό
Πες μου όλη την αλήθεια                                                  Καραμέλες η νονά μου
Πόσα έφαγες γλυκά                                                          Κι η μαμά ζαχαρωτό

Και αρχίζω να μετράω                                                      Έφαγα πολλά μπαμπάκα
Μα δεν ξέρω τι να πω                                                     Δε μπορώ θα σου το πω
Ένα δύο τρία πέντε                                                          Πάμε τώρα κατ' ευθείαν
Ή σαράντα κι εκατό                                                         Για τον οδοντογιατρό

Αφού το ακούσαμε, το μάθαμε και το ζωγραφίσαμε! Δηλαδή η κυρία το χώρισε σε κομματάκια και ζωγραφίσαμε όποιο μας άρεσε. Δεν τις βάλαμε στον πίνακα εργασιών γιατί  η κυρία τις χρειαζόταν λέει....να δείτε που κάτι ετοιμάζει.....
Όπως σωστά το μαντέψαμε την επόμενη μέρα μας ζήτησε να καθήσουμε μπροστά στον υπολογιστή για να δούμε μια ταινία-έκπληξη!


Και δεν τελειώσαμε.......